Günümüz bilgisayar programlarını iki kısımda incelemek mümkündür. Birincisi, bir hesaplama yapmak, veritabanı sorgulamak, dosya gönderip almak gibi işlemlerin yapıldığı koddur. İkincisi ise, kullanıcı ile program arasında köprü görevi yapan, kullanıcının programa veri girmesini ve programın ürettiği verileri kullanıcıya iletmesini sağlayan, yani programla kullanıcı arasında iletişimi sağlayan arayüz kısmıdır. Swing, günümüz uygulamalarınca kullanılan kullanıcı arabirimini (GUI – Graphical User Interface) tanımlayan sınıflar ve arabirimler koleksiyonudur. Aynı amaçla kullanılan Abstract Window Toolkit (AWT)'nin yetersizliklerini gidermek için 1997 yılında kullanılmaya başlanmıştır. Swing ilk defa Java 1.1 için ayrı bir kütüphane halinde sunulmuştur, daha sonra Java 1.2 ile birlikte Java'nın bir parçası haline gelmiştir.
JFrame
JFrame pencereler oluşturmamızı sağlar.Hemen örneğimize bakalım.
Kod :
import javax.swing.*; public class SwingApp extends JFrame { public static void main(String[] args) { } |
Kod Açıklaması :
import javax.swing.*; // Öncelikle Swing GUI Kütüphanemizi ekliyoruz. |
Daha sonra extends JFrame diyerek JFrame ‘den miras aldığımızı belirttik ve daha sonra constructorımızı oluşturduk.
super(); // ifadesiyle miras aldığımız JFrame’in özelliklerini alıyoruz en basit şekliyle ifade etmek gerekirse. |
this.setSize(300,200); // JFramemizin boyutunu belirtiyoruz.Burda 300px genişliği , 200px yüksekliği belirtir. |
this.setLocation(700,530); // Ekranın solundan 400px,üstünden de 500px aşağıda konumalancağını belirtiyoruz. |
this.setTitle("İlk Swing Uygulamamız"); // JFrame ‘in başlığını belirtiyoruz.String değer alır tabiki de. |
public static void main(String[] args) { |
İstersek bu örneğimizi şu şekilde de yapabiliriz.
import javax.swing.*; public static void main(String[] args) { |
Sonuç:
Not: Tanıtım kısmı için kaynak E-Bergi ‘den alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder